História Under Armour

História Under Armour

Under Armour

Under Armour, značka, ktorú založil v roku 1996 bývalý americký futbalista z univerzity v Marylande Kevin Plank, vyrába funkčné športové oblečenie, ktoré je navrhnuté tak, aby zaistilo športovcom behom zápasov, tréningov alebo cvičení pocit príjemného chladu, sucha a ľahkosti. Od založenia bolo poslanie firmy Under Armour pomáhať športovcom dosahovať lepšie výkony, vďaka špeciálnemu designu, nadšením pre vec a nepretržitými inováciami.  

Vývoj

Dnes, po viac ako 20 rokoch svojej existencie, patrí Under Armour k popredným vývojárom, predajcom a distribútorom značkového funkčného oblečenia, obuvi, športového vybavenia a platforiem Connected Fitness. Pod značkou Under Armour sú ponúkané najmodernejšie výrobky, navrhnuté tak, aby pomáhali športovcom dosahovať lepšie výkony. Patrí sem inovatívna obuv, oblečenie pre mužov, ženy a mládež zaisťujúca odvádzanie vlhkosti a reguláciu teploty a rovnako tak aj digitálne mobilné aplikácie zamerané na podporu zdravia a dobrej kondície. Rozsiahly sortiment výrobkov značky Under Armour v súčasnej dobe využíva veľké množstvo najrôznejších technológií; základom platformy funkčného oblečenia, ktoré stálo pri zrode značky však naďalej zostáva jednoduchý recept: oblečenie HeatGear do horúceho počasia, ColdGear do chladného počasia a AllSeasonGear do obdobia medzi extrémnými podmienkami. 
V júni 2006 zahájila spoločnosť Under Armour výrobu a predaj obuvi a uviedla na trh radu kopačiek na americký futbal, po ktorej nasledovala baseballová a softballová obuv.
V máji 2008 ponúkla spoločnosť prvýkrát obuv bez kolíkov, uvedením nového typu obuvi, ktorý zaplnil doterajšiu medzeru na trhu športovej obuvi: obuv pre výkonnostný tréning.
V roku 2009 spoločnosť doplnila svoju ponuku obuvi radou bežeckej obuvi a kopačiek určených pre „európsky“ futbal.
V roku 2010 vstúpila značka Under Armour na basketbalové ihriská kolekciou basketbalovej obuvi. V roku 2011 uviedla na trh bežeckú obuv UA Charge RC vyvinutú poprednými odborníkmi s využitím technológie používanej pri výrobe oblečenia Under Armour k zaisteniu dokonalých vlastností pri šprinte.
V roku 2012 zaviedla spoločnosť novú technológiu výroby obuvi, UA Spine, ktorá spája pružnosť a ultraľahkú konštrukciu stielky.
V roku 2014 označil časopis Runner’s World  bežeckú obuv UA SpeedForm Apollo ako prvú obuv vyvinutú v továrni na oblečenie za „najlepší debut“.
Spoločnosť naviazala na úspech platformy SpeedForm a uviedla v roku 2015 obuv UA SpeedForm Gemini a v roku 2016 SpeedForm Gemini 2. SpeedForm Gemini je obuv určená pre beh na dlhé trate, ktorá prináša pocit dokonalej formy a komfortu. Je vybavená bezšvovou oporou päty a ľahkou, priedušnou vrchnou časťou, čo minimalizuje nepravidelnosti a zaisťuje, aby topánka sedela na nohe pevnejšie a presnejšie. 

Súčasnosť

Spoločnost Under Armour ďalej ponúka športové vybavenie, vrátane športových rukavíc, tašiek, pokrývok hlavy, ponožiek, okuliarov a funkčných chráničov úst. Výrobky je možné zakúpiť na webe ua.com v USA a na ďalších viac než 30 globálnych trhoch a vo viac ako 20 000 maloobchodných predajniach po celom svete. 

Výrobky značky Under Armour je možné zakúpiť po celej Európe, v Ázii, Austrálii a Latinskej Amerike. Medzi kľúčové trhy patrí Spojojené kráľovstvo, Brazília, Španielsko, Taliansko, Francúzsko, Mexiko, Kanada, Chile, Čína a Nemecko. Značka distribuuje svoje výrobky rovnako prostredníctvom autorizovaných predajcov v Japonsku, ktoré sa stalo druhým najväčším trhom hneď po Severnej a Južnej Amerike. V apríli 2011 značka otvorila prvú maloobchodnú predajňu v Číne – značkový obchod v predajnom centre Grand Gateway Mall v Šanghaji, po ktorom nasledovalo otvorenie prvej predajne v Mexiku.
V roku 2013 otvoril Under Armour značkový obchod UA Brand House v Baltimore, MD a v nákupnom centre Tyson’s Corner, ktoré ponúkalo dokonalý zákaznícky zážitok a výrobky upravené podľa prianí zákazníkov.
V apríli 2014 otvorila spoločnosť Under Armour značkový obchod Brand House v SoHo, v medzinárodnom nákupnom centre v New Yorku a v roku 2015 Brand House s rozlohou 30 000 štvorcových stôp v Chicagu na ikonickom Miracle Mile; ďalšie značkové obchody boli otvorené v Mall of America a Indianapolis.
V roku 2016 otvorila UA značkové predajne Brand House v mestách Filadelfia, PA, Madison, WI, Dallas, TX, Disney Springs v Orlande, FL, vo Svetovom obchodnom centre v centre New Yorku a na ďalších miestach!

Partnerstvo

Under Armour je partnerom viacerých študentských športových programov, okrem iných na univerzite v Kalifornii, Los Angeles, kalifornskej univerzite, Berkeley, univerzite Notre Dame, univerzite vo Wisconsine, program športovej asociácie námornej akadémie Naval Academy Athletics Association, program na univerzite v Marylande, technickej univerzite v Texase, univerzite Auburn, univerzite v Južnej Karolíne, univerzite v Cincinnati, Havajskej univerzite, univerzite v Utahu, univerzite v južnej Floride, Boston College, univerzite v Temple, univerzite v Seton Hall, univerzite Northwestern, univerzite v Yale a univerzite v St. John’s.

Under Armour je oficiálnym dodávateľom obuvi pre Národnú futbalovú ligu NFL a dodávateľom oblečenia pre elitných profesionálních športovcov, medzi ktorých patrí okrem iných Tom Brady CamNewton, nejlepší hráči NFL, Stephen Curry, nejlepší hráč NBA 2015 a 2016, Lindsey Vonn, držitelka zlatej olympíjskej medaily v lyžovaní, Jordan Spieth, držiteľ titulu šampióna v súťaži Masters a U.S. Open 2015, Misty Copeland, primabalerína amerického baletného divadla American Ballet Theater, Bryce Harper, najlepší hráč NL 2015, Clayton Kershaw, držiteľ ceny Cy Young 2014, Michael Phelps, držiteľ zlatej olympíjskej medaily v plávaní, Andy Murray, víťaz Grandslamu a držiteľ zlatej olympíjskej medaily, Kelley O'Hara,šampiónka amerického ženského svetového pohára a držitelka zlatej olympíjskej medaile, Canelo Alvarez, prvotriedny svetový boxer alebo Sloane Stephens, svetoznáma profesionálna tenistka. Spoločnosť Under Armour sa zviditeľnila aj na medzinárodnom športovom poli. Značka je oficiálnym dodávateľom vybavenia pre futbalový klub Tottenham Hotspur z Barclay, účastníka najvyššej britskej futbalovej súťaže Premier League, futbalový klub Southampton z Premier League, klub Aston Villa z Footbal League Championship, klub Cruz Azul z mexickej prvej divízie, únie Welsh Rugby Union, klub Colo-Colo z chilskej prvej divízie, brazílsky futbalový klub Sao Paolo, holandský futbalový klub AZ Alkmaaar a nemecký futbalový klub St. Pauli. 

Marketing

Spoločnosť Under Armour je tiež známa svojimi nekonvenčnými a pôsobivými marketingovými kampaňami, ktoré zachytávajú intenzívnu vášeň a športové nadšenie; medzi také kampane patrí o.i. Protect This House (Chráň tento dom) a I Think You Hear Us Coming (Myslím, že nás počujete prichádzať). Niekoľko štadiónov NFL a univerzitných športových štadiónov používa kampaň Protect This House k povzbudzovaniu fanúšikov domáceho týmu.
V roku 2010 spoločnosť Under Armour rozšířila svoje zákaznícke pokrytie prostredníctvom novej kampane Protect This House I Will (Sľubujem, že ochránim tento dom). Kampaň predstavovala popredných športovcov z celej rady mužských aj ženských športových disciplín a zdôraznila oddanosť značky UA tréningu, ktorý je základom športového výkonu.
Vo februári 2013 zahájila spoločnosť Under Armour svoju najväčšiu globálnu kampaň s ikonickou značkou I WILL; kampaň sa zameriavala na vášeň, nadšenie a odhodlanie, ktoré ženú športovcov k výkonom.
V roku 2014 spoločnosť predstavila svoju priekopnícku kampaň zameranú na ženy I WILL WHAT I WANT (Dosiahnem to, čo chcem), v ktorej vystupuje primabalerína Misty Copeland.
V lete 2015 uviedla spoločnosť kampaň RULE YOURSELF (Ovládni sám seba), v ktorej vystupovali športovci Stephen Curry, Jordan Spieth, Misty Copeland a Tom Brady; dej príbehu pokračuje aj v roku 2016 s novými reklamnými spotmi, v ktorých vystupuje Memphis Depay, útočník z Manchester United, členky amerického ženského gymnastického týmu a držiteľ najväčšieho počtu olympíjských medailí v histórií, plavec Michael Phelps.
V roku 2016 spoločnosť spustila svoju najnovšiu multišportovú kampaň It Comes From Below (Všetko prichádza zdola), v ktorej účinkujú Bryce Harper a Cam Newton a ktorá predstavuje radu Under Armour Running; ústrednou myšlienkou kampane je, že každý skvelý športový moment začína od nôh.
Spoločnosť Under Armour si uvedomuje, že práca nôh, aj keď býva často prehliadaná, je základom bez kterého by nebolo možné vymknúť sa očakávaniam a dosiahnuť dokonalý výkon. 

Connected Fitness

V decembri 2013 urobila spoločnosť Under Armour svoju prvú akvizíciu nákupom jednej z najväčších svetových platforiem pre sledovanie kondície MapMyFitnes. MapMyFitnesss tvorí jednu z najväčších komunít Connected Fitness na svete a ponúka celú škálu webových stránok a mobilných aplikácií pod značkami MapMyRun MapMyRide, ktoré sú jej vlajkovou loďou. Po akvizícií MapMy Fitness nasledovalo uvedenie prvej digitálnej fitness aplikácie na báze otvorenej platformy UA Record, ktorej cieľom je pomôcť športovcom a ďalším osobám, ktorým záleží na ich fyzickej kondícií a chcú viesť zdravší život. 

Začiatkom roku 2015 získala spoločnosť ďalšiu platformu pre sledovanie kondície Endomondo a zdravotnú a fitness aplikáciu MyFitnessPal. S akvizíciou platforiem Endomondo a MyFirstPal spoločnosť Under Armour naďalej posílila svoju pozíciu v oblasti Connected Fitness a priblížila sa k naplneniu svojho cieľa – prinášať športovcom a osobám, ktoré sa starajú o svoju fyzickú kondíciu, priekopnícke riešenie v oblasti tréningu, športového výkonu a bežného života. Platforma Under Armour Connected Fitness predstavuje najväčšiu svetovú digitálnu zdravotnú a fitness komunitu s viac ako 180 miliónmi užívateľov. 

Na nedávnej výstave spotrebnej elektroniky predstavila spoločnosť Under Armour svoju prvú radu výrobkov Connected Fitness. Toto moderné portfólio výrobkov zahŕňa napr. UA HealthBox, prvý systém connected fitness na svete, UA SpeedForm Gemini 2 Record Equipped, prvú inteligentnú obuv tejto značky a dva modely bezdrátových slúchadiel!

Svetová centrála spoločnosti Under Armour sídli v Baltimore, MD; ďalšie kancelárie spoločnosti sa nachádzajú v New Yorku, Austine, Houstone, San Franciscu, Portlende, Denvere, Amsterdame, Kodani, Mníchove, Tokiu, Sydney, Hongkongu, Toronte, Kantone, Šanghaji, Manchestri, Viedni, Ho Či Minovom Meste, Paname, Jakarte, Mexico City, Sao Paule a Santiagu. V septembri 2016 mala spoločnosť Under Armour celosvetovo viac jako 14 000 zamestnancov.